luni, 26 aprilie 2010

Cum s-a propagat norul radioactiv de la Cernobîl peste România în 1986



Astăzi se împlinesc 24 de ani de la explozia de la Cernobîl. În filmul video se vede evoluţia norului radioactiv produs după explozia centralei atomo-electrice şi felul în care se împrăştie peste întreaga Europă, şi peste România, dar şi zilele în care intensitatea sa a fost maximă asupra teritoriului ţării noastre. Se vede cum la noi a ajuns pe data de 1 mai. Îmi amintesc că în acea perioadă am mers în câteva zile la cules muguri de brad cu şcoala, pentru că regimul comunist de la Bucureşti nu a informat populaţia în timp util despre explozie şi mai ales despre riscuri şi posibile consecinţe.

Norul radioactiv a fost înregistrat de Institut de Radioprotection et de Sûreté Nucléaire (IRSN), din Franta, în perioada 26 aprilie - 9 mai 1986. Filmuleţul l-am obţinut acum doi ani şi l-am prezentat în exclusivitate la Realitatea TV.

2 comentarii:

  1. dar gata cu plagiatul, te-ai inteles cu intact? sau ce s-a intamplat?ai vb cu avocatii?ce-ai hotarat, ii ierti?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim: M-ai inveselit cu acest comentariu. Nu, nu m-am inteles cu JN si nu i-am iertat pentru simplul motiv ca vedem diferit profesia asta. Ieri am facut public plagiatul, astazi avocatii cu care am vorbit au studiat "speta", iar maine dimineata ma voi intalni cu ei pentru a stabili ce avem de facut. Faptul ca mai scriu si despre altceva nu cred ca trebuie sa te surprinda. Asta faceam pana ieri, asta voi face si de acum inainte.
    In plus, in Romania un proces poate dura ani de zile, si as obosi si eu si voi sa scriu numai despre Ciutacu si Tuca. Cand se va mai intampla ceva demn de notat despre povestea asta, o voi spune, cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere