miercuri, 3 martie 2010

Astăzi urăsc CFR -ul

Sunt şofer de oraş. Motiv pentru care când am de făcut drumuri prin ţară prefer să merg cu trenul. Nu tu stres, aglomeraţie, camioane sau disperaţi care conduc sinucigaş. În plus, mai am timp şi să citesc.

Ieri dimineaţă m-am suit în tren, iar în trei ore am ajuns la Braşov. Cred că tot atât aş fi făcut şi cu maşina, deci mi-am zis că am făcut alegerea corectă. Mi-am rezolvat treburile, am avut timp să mă plimb puţin prin centru, să mă bucur de soare şi să beau un ceai cu Diana, o prietenă dragă. Pe la şase fără ceva, seara, am luat din nou trenul spre Bucureşti, tren care trebuia să ajungă la ora 21,12 minute.

La 21,12 minute trenul stătea deja de mai bine de o oră undeva, înainte de Breaza. De la un alt călător am aflat că trenul respectiv ajunsese în Bucureşti, cu două zile înainte, la ora trei noaptea, şi că şi ieri a avut întârziere mare. Naşul a trecut meteoric pe lângă noi, fără să aibă nicio intenţie să ne dea un motiv pentru faptul că trenul stătea deja de mai bine de o oră. Abia am reuşit să-l opresc şi să-l întreb care este motivul întârzierii. A îngăimat ceva despre faptul că hoţii au tăiat nişte cabluri de electricitate şi că din acest motiv se circulă pe un singur. L-am întrebat când s-au tăiat cablurile şi mi-a răspuns că, probabil, azi de dimineaţă. Îl întreb care este motivul pentru care acelaşi tren a întârziat în ultimele două zile dacă acele cabluri au fost tăiate în acea zi. Ridică din umeri. Scuza cu cablul tăiat de hoţi a picat imediat după ce am trecut de Breaza. Pe acea porţiune, până în Câmpina, se lucra la linia ferată, nu la cabluri.

Am ajuns în Bucureşti la 12 noaptea, furioasă pe CFR, pe Berceanu, Orban, Dobre, Mitrea, Băsescu şi pe toţi ceilalţi miniştri ai Transporturilor care s-au perindat în acel portofoliu, şi, în general, furioasă pe clasa politică. M-am întrebat de ce în momentul în care am cumpărat biletul nu am fost anunţată că trenul va avea o întârziere de circa trei ore. Dacă alegeam să merg totuşi cu trenul, aş fi făcut-o în cunoştinţă de cauză cel puţin. Şi mi-aş fi cumpărat o carte în plus, dar şi ceva de mâncare, ca să nu mă chinuie foamea în tren.

Eu am avut maşina lăsată în gară, de exemplu, şi nu a trebuit să mai dau bani pe taxi ca să ajung acasă, însă mă întreb ce au făcut cei care se aşteptau să ajungă în Bucureşti în jur de ora nouă, dar au ajuns la 12 noaptea şi, să zicem, nu mai aveau bani. Au luat-o pe jos spre casă?

Update1. Aflu de la un prieten că acel tren întârzie de mai bine de şase luni, zi de zi, şi că toate trenurile de seară şi de noapte care vin din Ardeal prin Braşov acumulează întârzieri de sute de minute. Sora acestui prieten vine des în Bucureşti, de la Sighişoara. Cum să nu fii furios, în aceste condiţii, că nu eşti informat de cei de la casa de bilete că trenul va avea o durată dublă de timp faţă de cea estimată?

Update2. Aflu de la un CFR-ist că în 1938, pe distanţa Bucureşti - Braşov, cu locomotiva cu aburi, un tren făcea trei ore. Acum, cu o locomotivă electrică în dotare, sunt trenuri pe această rută care fac patru ore şi zece minute. Când nu se fac niciun fel de lucrări la linia ferată sau la cea electrică.

Un comentariu:

  1. Si daca ai bani in buzunare iti deconteaza CFR-ul biletul de taxi pe care esti nevoit sa-l iei pentru ca nu ai ajuns la timp cu trenul si pentru ca mijloacele de transport in comun nu mai circula?

    RăspundețiȘtergere